יוסי אלפנט Yossi Elephant

סיפור האהבה של יוסי עם הגיטרה התחיל בגיל שמונה. חלומו של יוסי היה להקים להקה. בתחילת שנות ה- 80 החלו יוסי וחברו הטוב עופר הררי בניסיונות ראשונים למצוא שותפים לעשייה והקימו את "להקה רטורית". בין הלהיטים שלהם היו "הלם כרך" ו"סדר יום". סגנונם הייחודי היה שילוב של רוק עם פסיכדליה. הלהקה הופיעה בהצלחה מסוימת במועדוני המתחתרת של תל-אביב בשנות ה- 80. אלפנט חלם להיות כוכב רוק בינלאומי ובעקבות ההצלחה המקומית, נסע אלפנט לנסות את מזלו בניו-יורק.
בניו יורק לא הצליח יוסי לממש את החלום. בשנת 1986 חזר יוסי לארץ והחל לנגן עם אהוד בנאי. יחד הופיעו באופרת הרוק "מאמי" שביים הלל מיטלפונקט, ואהוד בחר ביוסי, חסר הניסיון, להפיק מוזיקלית את האלבום. הקשר בין אהוד ליוסי היה מבוסס על הערכה, הערצה חיבה וסקרנות הדדית.
אם כי שניהם באו מקצוות שונים של הסקאלה המוסיקלית יצרו השניים, יחד עם שאר חברי הלהקה את אחת היצירות המכוננות של המוזיקה הישראלית.
כאשר המשיך אהוד בדרכו המוזיקלית ללא יוסי, חידש יוסי בשנת 1988 את "להקה רטורית". כשהקליט את שירו הידוע והפואטי "איך כש..." לאשתו דאז, עדנה דה בר. חברו אליו עובד אפרת בבס, עופר הררי בתופים, ורד קלפטר, הראלה בר, אלימור זילברמן וגיל סמטנה בבס ובקולות. הלהקה, איתה יצר שירים נוספים, נקראה "למה פיל" (Y Elephant).
שנה לאחר מכן, הפיקה חברת "נענע דיסק" ערב מחווה לאלפנט על מנת לסייע לו במאבקו נגד התמכרות. ואכן, נדמה היה שמצבו השתפר. בשנת 1990 נולדה לו ולזוגתו החדשה, נעמי גולדנר, בת. הוא הפיק מוזיקלית אלבום פורץ דרך נוסף "שינויים בהרגלי הצריחה" עם "החברים של נטאשה", הלחין מוזיקה להצגה והמשיך להקליט שירים לאלבום.
בתאריך 6 בספטמבר 1991 התמוטט יוסי במהלך הופעה במועדון ה"לוגוס". לאחר מותו הוציא יואב שדמה אלבום עם שיריו של יוסי. בספטמבר 2001 נערך מופע לזכרו של יוסי "איך כש..." בהשתתפות חבריו של יוסי ונציגים חדשים של דור חדש ברוק הישראלי. 
בשנת 2001 הלחין אהוד טקסט של יוסי "סטארטר אני ומיכה השקט". בהקלטת השיר באלבום "ענה לי" בשנת 2004 השתתפו שאר ה"פליטים" גיל סמטנה, נעם זייד הלוי וז'אן ז'ק גולדברג.